Veilig aangekomen maar of het veilig blijft? - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lettie - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen maar of het veilig blijft? - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lettie - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen maar of het veilig blijft?

Door: Lettie

Blijf op de hoogte en volg Lettie

10 Januari 2011 | Ecuador, Quito

Hoi.

Daar was ik weer, nu vanuit het prachtige Ecuador. Gister avond om 23.30u de lucht in gegaan en na 16 uur onderweg geweest te zijn, zijn we om 9.00u aangekomen in de Hoofdstad. Alles goed gegaan, "lekker" geslapen, filmpje gekeken en muziekje geluisterd. Zelf Gerard heeft de meeste uurtjes slapend doorgebracht. De reistijd was zo lang omdat we 2x een tussenstop hadden, waarbij we 1x 40min het vliegtuig uit moesten. Terug gaat alles als het goed is in 1x. Maar daar wil ik natuurlijk nog lang niet aan denken!!
Op het vliegveld stond een meneer klaar die ons naar het hotel heeft gebracht. Deze man (zijn naam is mij ontschoten) zal ons de rest van de vakantie van en naar het vliegveld brengen. Helaas spreekt hij geen engels (De meeste mensen hier niet) en ben ik mijn cursus spaans van vorig jaar vergeten mee te nemen. Wordt een hoop handen en voeten werk dus. Toen we door Quito heen reden was het net of ik weer terug was in Boliva, de steden en mensen lijken erg op elkaar (is ook niet zo gek)
Ben wel blij dat we hier geen dagen hoeven te zitten. Ecuador is het armste land van Zuid-Amerika en dat is te zien. Ook zijn we meerdere keren gewezen om de grote criminalitiet hier in de stad, tijden het introductie gesprek met een Nederlandse. Zij woont hier nu een jaar en stopt nog steeds geen geld in haar tas maar op alle plekken waar ze het elders kwijt kan. (BH, schoenen enz). Ook hadden wij geen rekening gehouden dat de banken op schiphol al dicht waren,dus lopen wij hier rond met euro's en 2 grote biljetten US Dollars. Aangezien 20 dollar al moetlijk is om mee te betalen (hebben ze geen wissel geld voor). Is onze eerste missie: opzoek gaan naar een bank, geld wisselen of pinnen en veilig terug komen in het hotel! Als dat gelukt is pakken we de taxi naar de evenaar. De 00.00.00 graden is een klein uurtje hier vandaan. Morgen ochtend vliegen we naar de Jungel. Kan niet wachten zal ik een stuk rustiger rond lopen. Hoewel ik weet niet wat erger is of elk moment de kans lopen dat je spullen gejat worden of gebeten worden door een slang, schorpioen.... :-)

Geen idee of er in de Jungel draadloos internet is. Maar tijdens de rest van ons verblijf zeker wel I'll be back!

ps. 1 klein detail nog. Denk dat we de eerste 2 uur even heel rustig aan doen. De hoogte 2850meter hakt er behoorlijk in!

  • 10 Januari 2011 - 18:20

    José Donatz:

    Hoi Lettie en Gerard,

    Leuk weer een verslagje van jullie te lezen. Ik zou eigenlijk eerst in Quito vrijwilligerswerk gaan doen, dus ik had inderdaad ook al gehoord van de criminaliteit. Wel gaaf dat jullie morgen naar de jungle gaan. Ik ben benieuw wat jullie daar allemaal tegen komen, haha!!!
    Ik wens jullie heel veel plezier!!

    Groetjes José

  • 10 Januari 2011 - 18:22

    Karen:

    Wel naar het noordelijk halffront vallen he, als je op de evenaar staat!
    We willen je hier nog niet kwijt.

    Laat maar weten wat je wilt weten in het Spaans, dan vertaal ik het ff voor je ;-)

    Veel plezier lieffie!

    Beso

  • 11 Januari 2011 - 09:26

    Barry:

    hee luitjes wat leuk dat ik jullie fotos kan zien..
    super..
    veel plezier..x
    gr barry

  • 11 Januari 2011 - 10:46

    Tessa:

    Dat klinkt in elk geval een stuk relaxer dan de vorige heen reis!!
    En ik zie aan de foto´s dat jullie op de evenaar terecht zijn gekomen dus dan is jullie missie: "
    opzoek gaan naar een bank, geld wisselen of pinnen en veilig terug komen in het hotel!" gelukkig ook gelukt!

    Veel plezier nog en ik ben benieuw naar het volgende verslag.

    Doeg,
    Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lettie

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 14158

Voorgaande reizen:

09 Januari 2011 - 21 Januari 2011

Vakantie Ecuador/Galapagos eilanden

06 December 2010 - 20 December 2010

Vrijwilligerswerk Chimfunshi Wildlife Orphanage

Landen bezocht: