En toen zat de laatse werkdag er al weer op. - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Lettie - WaarBenJij.nu En toen zat de laatse werkdag er al weer op. - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Lettie - WaarBenJij.nu

En toen zat de laatse werkdag er al weer op.

Door: Lettie

Blijf op de hoogte en volg Lettie

18 December 2010 | Zambia, Lusaka

Zo dat was het dan al weer, vanavond nog een afscheids"feestje" met WIJN, morgen richting vliegveld. Laatse 2 dagen heb ik bij groep 1 en 2 doorgebracht. Heb genoten. Vandaag zijn tijdens daagelijkse wandeling om de omheining afgeslagen naar rivier om een korte kano tocht te maken in een veel te smalle kano.... Jasmin en ik waren vooral bang voor de camera's (anders waren we met alle liefde in het water gesprongen, ze hebben ons verteld dat de krokodillen niet hier komen....) maar alles ging goed. De rivier was echt prachtig zonde dat we terug moesten. Ik heb jullie al verteld dat ik vanaf de eerste dag weg was van Josephien. Ze komt elke dag kijken hoe wij de hokken schoonmaken en als ze de kans krijgt grijpt ze je bezem. De verzorgens vertelde ons dat als ze die eenmaal heeft buiten zelf gaat bezemen. Omdat wij erg nieuwsgierig waren hoe zij dit zou doen hebben we een bezem voor haar gemaakt. Na het schoonmaken gaven we haar de bezem. Ze leek heel verrast toen ze hem door de tralies had gekregen en niemand naar haar schreeuwde om hem terug te geven. Ze begon gelijk te vegen, geweldig gezicht. Ze was er erg blij mee. Wat ook leuk is om te vertellen is dat zij geen kinderen heeft omdat de mannetjes haar niet aantrekkelijk vinden. Vandaag was ze in haar vruchbare periode maar niemand van de mannen had oog voor haar. Tot dat ze de bezem in handen had. Tara de baas van de groep kwam gelijk naar haar toe. Dus had ze eindelijk een bezem voor haar zelf een een verzetje op 1 dag! Verder heb ik de mil.....

ow zonde niet het hele verhaal stond erop zal m proberen weer af te maken...

Verder heb ik Milla veel aandacht gegeven. Ze wilde niet naar een ander hok dus tijdens etenstijd kwamen de andere chimps bij haar. Op haar kleedje dat ze altijd bij haar heeft na beschermen, reageerde ze amper/ Zelf toen er 2 chimps naast haar kwamen liggen vroeg ze nog aan mij om haar te groomen (dit doet ze door haar elleboog naar buiten te steken en met haar andere hand te wijzen waar ze aangeraakt wilt worden,aar ook aan Jasmin voorgesteld zodat zij haar de komende 2 weken veel aandacht kan geven. Verder heb ik iedereen gedag gezegt maar de meeste zitten ook op facebook en hebben email dus dat contact zal nog wel even blijven. Vanavond dus wijn bij het kampvuur dat we elke avond hebben (als t niet regent) We zijn niet met veel maar wordt vast gezellig. Tina bijvoorbeeld is nu 62 maar heeft de meest bijzondere verhalen. Zo heeft ze 3 vriendjes, houdt van gin-tonic en een joint op zijn tijd.
Morgen vlieg ik om 12.40 plaatselijke tijd en als alles goed gaat ben rond 06.00 uur weer in het land! (please allemaal duiemen dat alles goed gaat!)
THNX en tot snel!

  • 18 December 2010 - 16:51

    Annelies:

    Ik heb het idee dat ik niet je hele verhaal kan lezen, of ligt dat aan mij?
    Jammer dat het er al weer op zit. Ik wens je een hele goeie reis naar huis en hoop van je te horen.

  • 18 December 2010 - 17:03

    Lettie :

    heb m weer gemaakt (korter dan dat hij was maar ach) Had een kleine storing hier. Patrick praat graag over geld dat heb ik wel gemerkt. Soms beetje irritant. Hij heeft nu een eigen bank rekening dus als je wat wilt geven kan je het beter daarop doen (helaas heb ze nummer zo niet maar daar kan ik eventuul wel aankomen!) Zal in ieder geval zijn brief snel op de post doen. Groetjes

  • 18 December 2010 - 17:17

    Jonne Donatz:

    Hai Lettie!!

    Ik heb al je verhalen gelezen geweldig zeg!!!
    Echt leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!
    Het is wel heel snel gegaan zeg!!
    Succes met je terugreis, ik hoop dat alles goed gaat!!
    Hopelijk heb je niet zoveel vertraging!
    Ik zie je vast snel als je weer in Nederland bent!

    Groetjes Jonne

  • 18 December 2010 - 19:08

    Jose:

    Hoi Lettie,

    Leuk dat we al je verhalen hier konden lezen. Je hebt een leuke tijd gehad geloof ik. Ik wens je een hele goeie vlucht terug naar Ned! Hopenlijk heb je geen last van de sneeuw!!

    Groetjes, Jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lettie

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 14168

Voorgaande reizen:

09 Januari 2011 - 21 Januari 2011

Vakantie Ecuador/Galapagos eilanden

06 December 2010 - 20 December 2010

Vrijwilligerswerk Chimfunshi Wildlife Orphanage

Landen bezocht: