Vraag niet hoe maar ik ben er!!! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Lettie - WaarBenJij.nu Vraag niet hoe maar ik ben er!!! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Lettie - WaarBenJij.nu

Vraag niet hoe maar ik ben er!!!

Door: Lettie

Blijf op de hoogte en volg Lettie

09 December 2010 | Zambia, Lusaka

Pffff zondag was niet het einde van de stess, zweet en tranen maar het begin!
Zal t kort houden. Maandag avond had mijn vlucht weer vertraging, dit wist ik al ruim van te voren dus ik KLM gebeld. Zij vertelde mij dat ik gewoon naar schiphol moest gaan en als ik de aansluiting zou missen ze daar een oplossing zouden zoeken. Op schiphol aangekomen (gelukkig ruim op tijd) vertelde ze mij dat het risco erg groot was en ik of de reis moest verzetten of via duidsland/johannesburg moest vliegen. Zo gezegd zo gedaan. Ik had 1 uur om in te checken maar kon geen in stap kaart voor johannesburg Ndola krijgen. Die moest ik daar maar vragen (ik had 1 uur om langs de paspoort controle te gaan, spullen pakken, opnieuw ticket halen en naar de gate te gaan) Dit zou lukken volgens de experts. Niet dus! Op joh. miste ik mijn vlucht, volgende zou pas volgende dag gaan dus kon niets anders doen dan een nieuw ticket kopen van ruim 400euro. Gelukkig was er iemand die zo'n meisje alleen in paniek niet kon laten staan en heeft alles voor mij geregeld. (inc. tas)
Uiteindeijk met 1,5 uur vertraging op Ndola aangekomen. Natuurlijk geen tas en ik op dit moment weet ik nog steeds niet waar hij is. Ik hoop in ieder geval dat hij weer mee naar huis kan. Erg lastig, moet veel dingen lenen. Gelukkig zaten mijn malaria pillen in mijn handtas maar mijn gewone pil bijvoorbeeld niet! Waar moet ik tampons vandaan halen? Zit in de middel of know where met heel veel mannen. Er zijn 2 andere vrijwilligers 2 meiden uit de UK. Een gaat na vier weken volgende week weer verder ander is gister aangekomen en blijt nog een maand. Na al dit gezeur is er zeker iets goed te vertellen!
Ik ben zo blij dat ik hier ben. Het is heerlijk hier. beetje wennen. Koude douches met grote spinnnen, wc is een gat in de grond achter ons huisje met muren er omheen en een pot erop. Maar het werk is leuk! de chimps zijn geweldig. Ben verliefd geworden op Josefine en Milla (tot nu toe) Er zijn vier groepen en 1 weeshuis. Ik werk tot nu toe bij groep 1 en 2 en begin al wat chimps te herkennen. Binnenkort mag ik naar het weeshuis wat natuurlijk ook erg mooi is en daar zal ik Billy de huis nuilpaard zien. De mensen hier zijn erg aardig. Er wordt elke dag luch en diner klaar gemaakt. Het Regen seizoen is begonnen gelukkig alleen nog 's avonds (soms erg harde onweer). We werken in overal dus heb nog niet veel andere kleren nodig. Er zijn hier 2 huis honden, en kippen. Ik spring een beetje van de hak op de tak en sorry voor de spel fouten maar het signaal is niet heel sterk dus typ snel. Ik denk niet dat ik nog eens op internet kom. Ik heb vandaag heel misschien een plekje gevonden waar mijn mobiel het doet. als hij daar wel werkt zal ik elke dag er even naar toe lopen ;-). Ik ben vast een hoop vergeten. Maar dat komt dan wel.

Thnx voor de berichtjes! Annelies ze hebben naar je gevraagd. En heb al 2 dagen met Patrick gewerkt. Op dit moment ben ik het boek vAn seyla aan het lezen erg grappig hoe ik steeds meer ga herkennen!

Groetjes en tot snel!

  • 09 December 2010 - 15:21

    Tessa:

    Hey Let,

    Via papa en mama had ik al een deel van je reisdrama meegekregen, ik begreep dat je ook nog problemen had gehad met je pinpas! Maar dat van die tas wist ik nog niet, inderdaad lekker onhandig zonder spullen. Maar dat komt vast goed, toen wij naar Zuid-Afrika vlogen waren ze ook op de heenreis en de terugreis onze tassen kwijt. :(
    Tja, tampons zal je daar niet vinden.....dan maar met wc-papier en zakdoekjes primitief maandverband fabriceren. ;)

    Heel veel plezier daar! Geniet er van en hopelijk verloopt de terug reis wel volgens planning!!

  • 09 December 2010 - 15:35

    Yvonne:

    pff pff, nou dat wordt dan de onderbroek en sokken omdraaien..... en een wijnfles opentrekken voor de kurk (tampon). Nee, alle gekheid op een stokje, wat een pech allemaal, maar zo te lezen maken de aapjes veel goed. Nog veel plezier!!! Yvonne.

  • 09 December 2010 - 16:39

    Annelies:

    Wat een reis. Gelukkig ben je toch nog goed aangekomen.Ik had gehoopt dat Patrick weer bij 3 en 4 zou werken. Daar heeft hij altijd gewerkt en het zijn echt "zijn" chimps.Hij schreef me ook dat hij daar weer zou gaan werken.Helaas heeft hij geen keuze en moet hij werken waar het management hem wil hebben.Kun je vragen of hij mijn brief ontvangen heeft? En eet je ook mee met de keepers, smaakt de nshima? Ik hoop dat je een geweldige tijd gaat hebben en je niet zoals sommige andere vrijwilligers gaat vervelen.Vlakbij het ed centre is een mooi gebied waar je met bv Stemson kunt gaan wandelen, de ravine. Stemson weet veel van vogels en zal graag met je meelopen.Milla is inderdaad een schat en alle vrijwilligers zijn dol op haar.Groetjes aan iedereen en geniet van je verblijf.Zelf ga ik in maart voor de 3de keer naar Limbe Wildlife Centre, vandaag mijn vliegticket gekocht!

  • 09 December 2010 - 16:41

    Annelies:

    Hoe gaat het met SKINNY?? Hopelijk zorgen de vrijwilligers goed voor hem.

  • 09 December 2010 - 21:10

    Lieke:

    Hi zus,

    Wat een toestand!! Gelukkig ben je er en kan je genieten van het werken daar. En voor de meeste dingen zijn wel weer oplossingen te bedenken... Wordt je lekker flexiebel van :)

    Geniet van de tijd daar!!

  • 10 December 2010 - 10:52

    Jonne:

    Hai Lettie!!

    Wat leuk dat we je kunnen volgen, ik zag het op facebook!
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!!
    Balen dat er allerlei dingen mis zijn gegaan,
    maar alles komt uiteindelijk vast goed!! ;)

    Veel plezier daar!!
    Groetjes Jonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lettie

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 14169

Voorgaande reizen:

09 Januari 2011 - 21 Januari 2011

Vakantie Ecuador/Galapagos eilanden

06 December 2010 - 20 December 2010

Vrijwilligerswerk Chimfunshi Wildlife Orphanage

Landen bezocht: